Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi (ESİM) Uygulaması
05 Aralık 2019

         Sağlık Bakanlığımız tarafından 112 Acil Çağrı Merkezi'ni kullanamayan işitme engelli hastalarımız için Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi (ESİM) kuruldu. İşaret dili bilen 7 personelin görev yaptığı merkezde görüntülü bağlanan işitme engelli vatandaşlarımıza 7/24 kaliteli hizmet verilmektedir. 

         ESİM Projesi ile işitme engelli vatandaşlarımız acil durumlarda kişisel akıllı telefonlarına ücretsiz olarak indirebilecekleri mobil uygulamalar aracılığıyla 112 Acil Servis'e anında ihbar yapabilirler, dilerler ise görüntülü konuşma başlatabilir yada anlık mesajlaşma yapabileceklerdir. Bu sayede İlk müdahalenin çok önemli olduğu Acil Durum vakalarında ciddi zaman kayıpları önlenebilir. Mevcut son teknoloji kullanılarak geliştirilen uygulamalar sayesinde tek tuşla 112 Acil Servis'e ihbarda bulunabilir ve ihbar ile birlikte GPS kullanarak konumunuzu gönderebilir, ayrıca dilerseniz olay yerine ait fotoğrafları gönderebilirsiniz.

        ESİM Projesi işitme engelli vatandaşlarımızı acil durumlarda hayata bağlamak üzere Sağlık Bakanlığı’nca geliştirilmiştir. Proje ile birlikte engelli vatandaşlarımız kişisel telefonlarına ücretsiz olarak indirecekleri mobil uygulamalar aracılığıyla 112 Acil Servis’e anında ihbar yapabilir, dilerler ise görüntülü konuşma başlatabilir ya da anlık mesajlaşma yapabilirler. Saniyelerin bile çok büyük önem arz ettiği Acil Durum vakalarında ciddi zaman kazabilirler. Mevcut son teknoloji kullanılarak geliştirilen uygulamalar sayesinde tek tuşla 112 Acil Servis’e ihbarda bulunabilir ve ihbar ile birlikte GPS kullanarak konumunuzu gönderebilir ve dilerseniz kazaya ait fotoğrafları gönderebilirsiniz.

         ESİM ile işitme engelli vatandaşlarımız 7/24, Acil bir sağlık sorununda ambulans talep edebilmekte, MHRS üzerinden muayene randevusu alabilmekte, Muayene olurken, tahlil-tetkik yaptırırken veya sonuç gösterirken tercüme hizmeti alabilmektedir.

esim7.jpg

esim8.jpg

esim9.jpg